Monday, July 18, 2011

Pesta Durian 2011

Setiap kali hari isnin petang, memang aku tinggal sorang dekat site sebab yang lain semua pergi meeting dan ade yang kene pergi tempat lain. Seronok bukan main lagi aku. Boleh la aku tidor, online, update blog atau buat ape yang tak di kira kerja. Kalo rajin sikit atau terpaksa rajin,baru la serius buat kerja. Kebetulan jugak hari ini boleh kata penat sebab semalam sampai KL agak lewat dalam pukul 11 lebih.

Gerak dari Segamat semalam area pukul 6 petang dan berhenti solat dekat Rompin, Negeri Sembilan. Dalam pukul 8 terus jalan balik KL tak singgah mana-mana dah. Tak tahu pulak start lepas Kuala Pilah jalan jem sampai la ke Highway Bukit Putus baru berjalan lancar.Balik Segamat melawat abah dan mama agak seronok sekarang. Dulu balik sorang2 tapi sekarang balik berdua. Walaupun tak ada keluar jalan mana2 disebabkan waktu yang singkat tapi OK la.

Pesta Durian Segamat

Durian

Ada jugak bawak isteri, abah dan mama pergi ke Dataran Segamat pagi semalam lepas minum pagi. Ada Pesta Durian 2011. Abah dan Mama dah pergi hari sebelum nya. Abah kata ada makan durian free. Kesian isteri sebab dia sensitif dengan durian. Dia tidak makan durian dan tidak boleh bau durian, nanti pening kepala. Sengaja bawak dia jalan-jalan. Hehe.

Isteri terpaksa tutup hidung

Bergambar dengan durian gergasi

Tapi takpe, dia memang sporting walaupun berjalan sambil tutup hidung menggunakan tisu. Haha. Aku pun tak makan durian sebab sayang isteri punya pasal, takut berbau pulak. ;p

note : padahal malam ahad aku dah merasa bubur durian dekat masjid, kebetulan ada makan2 sempena malam nisfu syaaban. Alhamdulillah.

7 comments:

Kinder Buana said...

wah..best tu..kalau tau nak gak g ni..ada lagi ke?

Unknown said...

durian ade lagi..pesta jer dah abes..hehe

Unknown said...

fulamak..boleh demam makan durian yang besar tu.hehehe

Ainsha said...

durian2... tedapnya... haha

Unknown said...

abah khalisha : haha..tak abes makan besar tu

ainsha : tedap tedap...hehe

Oren Misaki said...

Saye hantu durian...he3..satu family hntu durian... :)

Oren Misaki said...

Saye hantu durian...suke giler.. Hari2 makan durian..mlm td bru je mkn..hr ni msti ade lagi.. :)