Friday, February 06, 2009

Power Cable 100KG Lebih..

ari ni keje agak teruk dan penat dan letih lagi xlarat..dalam kol 10..Mohan si kontraktor tuk company aku da datang...ktorg janji nak tarik cable power dari genset masuk ke level 12..banguann opis aku tgh renovate skrg ni..so..TNB nak tutup power..ahad ni dr 9pg smpi 6ptg..so...ktorg kene cari power dr tempat len tuk sementara jer...cable power ni plak len...korg ngat cam cable power kat blkg pC tu ker..hampeh..panjang cable ni dalam 100 meter...angkat 4 org ari2 pun keras nak mampos...nak terkentut berdarah rase...tp sebab keje nyer pasal aku ngan len2 gagahkan jugak la...bawak cable ni nak pasang kat L12 pas2 tarik yang hujung lg 1 ke genset yang akan parking kat L9 nnt..ni lak lalu kat ruftop cyty square bgnn sebelah pade empire tower...lupe lak nak cter..genset ni menatang ape la yer...aku pun xtau sgt tp yg aku tau cm generator tuk supply power..tp jgn ngat yg macam kat pasar malam tu...tu len...ni nak supply tuk 1 bangunan yg leh run server atau ape2 jer hardware yang memerlukan tenaga elektrik yg tinggi..ehe....

ble pas jumaat baru smbg wat keje2 pemasangan kat box tu...aku pun bukan paham sgt2...xbrani nak campur...power bukan skit2...kalo kene kejutan elektrik...bleh mati time tu gak...ehehe...actually...dalam bulan lepas xsalah aku...ade 1 box meletup time wat2 keje cmni la...mamat yg kene tu umur panjang lg...tp muka n sebelah tgan habis hancur...isk2..memang ngeri...jgn la men2 ngan power...kalo ko bukan power rangers...ehehe...dalam 6stgh aku pun blah balik umah...malas nak stay da...ehehe

No comments: