Thursday, January 24, 2013

Pengurusan Masa

Banner dah tukar baru..layout dah update sikit..ruangan chatting dah ada semula..semangat nak mengupdate pun dah bertambah cuma kadang-kadang masa jadi penghalang..nak buat macam mana ya..kerja aku bukan sama macam orang lain duduk depan komputer dan kerja waktu pejabat..masuk pukul 9 balik pukul 6.


salah satu site (actually memang ini saja site project yang aku jaga)


kerja aku setiap pagi pergi site..ada kerja buat kerja..takda kerja cari kerja (kadang-kadang lepak mamak sambil buang masa)..time balik tu kadang-kadang dapat la juga balik awal..pukul 6 petang kira awal la..selalunya 8 malam ke atas. Time orang lain kerja aku kerja, time orang dah balik aku masih lagi kerja dan yang rasa macam tak adil time orang lain cuti aku masih kerja. (tapi sekarang slow2 aku kurangkan workaholic attitude sebab wife tengah pregnant)

Planning nak beli dan baca novel tapi konpem jadi tukun

Balik rumah, dah tentu masa di habiskan meneman seorang isteri yang sedang mengandung. Faham-faham saja lah perempuan mengandung perlukan lebih perhatian jadi masa perlu di bahagikan secara bijak. Orang putih kata time management tapi aku memang failed part management ni. Kebanyakan perlawanan bola atau cerita di TV aku rekod dan tak pernah tengok (mana perlawanan penting macam Chelsea vs Arsenal tu aku tengok la.haha). Banyak-banyak cerita, cuma dapat khatam tengok siri Adam & Hawa. Kebetulan wife pun layan.hehe

note :  Untung astro aku bayar free tak tengok, ni nak offer lagi 2nd decoder..haishh..

No comments: