Saturday, March 14, 2009

Kronologi Perjalanan ke Selatan

Pagi tadi...aku ngan beberapa lagi makhluk tuhan telah berjanji untuk berkonvoi ke rumah pengantin perempuan di Pontian Johor berikutan persandingan antara Wan Ahmad Bukhari dan Siti Khairun Nadiyah. Berikut adelah kronologi perjalanan aku dan kengkawan.

7.55 pagi : bangun tido....aku kejut Ed tanye rancangan seterusnya...Ed kal ahm. bincang2 skit ngan ahm...

8.10 pagi : Jaja kal tanyer betul ker nak bawak die...hampeh...janji dtg umah die kol 9 jap g...g mandi2 pas2 siap2....tengok tv dulu n kejut apek sementara tunggu ed siap...hasil perbincangan ngan ahm....ed pun nek ngan aku...

9.00 pagi : baru kuar dari umah...menuju ke wangsa maju tuk amek jaja...

9.30 pagi : sampai umah jaja...kal ahm tanyer macammane coz janji nak kumpul kat pandan kol 9pagi tp dieorg pun x siap lagi...kami meneruskan perjalanan....janji ngan dieorg kumpul kat Hentian Seremban. Apek kal xdapat datang...demam la plak..

10.25 pagi : sampai hentian seremban. jalan jem dekat mrr2 tadi..duk lepak minum2 dulu..kal amir...amir xdapat datang...die keje..

10.55 pagi : geng jalan ipoh sampai pas2 xlame pas2 geng pandan sampai...dieorg lepak minum2 dulu...

11.30 pagi : memulakan perjalanan kembali bersama geng jalan ipoh (yon, roy, aki, ejoi n pokcik)..team pandan lepak lagi...

1.45 petang : Barak kal...die pun da odw dengan syafura.

2.15 petang : keluar tol simpang renggam...berenti jap sebab x tahan nak terkencing...hahaha

2.30 petang : sampai rumah pengantin perempuan (Ct Khairun Nadiyah)...syah kal die pun odw...geng sentul(baim, din, palie n faizal) pun odw singgah bP umah pali... geng2 perempuan yang datang sume tgh makan....kiteorg pun makan la....lapa beb...tgh makan...syah,barak n syafura pun sampai...

3.oo petang : Pengantin lelaki sampai (Wan Ahmad Bukorie)....dieorg g bersanding dulu...amek gambar..dalam mase yang same geng pandan sampai gak...

3.30 petang : pengantin makan...kiteorg melepak sembang2...bukan senang nak kumpul ramai2...masing2 bz jer..sume da keje

4.30 petang : Majlis memotong kek...barak da balik ngan syafura pas2 geng sentul plak sampai...pandai2 la g cari makan sndiri...sape suh lambat...

5.00 petang : Sesi bergambar bersama pengantin. Gambar akan di upload kemudian..

5.30 petang : Semua tetamu berangkat pulang. Jumpe palie sempat lagi seludup kerepek amsuk bonet aku...haha

6.45 petang : hmm...ed ngan jaja da tido..penat sgt la tu...aku tinggal sorg2...beberapa kali aku tersengguk gak mengantuk tp lepas dapat kal dr mama...mate aku segar balik...

7.30 malam : aku da xtahan...berenti kat hentian seremban nak terkucil...basuh muke n rehat jap...pas2 isi minyak kete.

8.30 malam : singgah makan kat kampung baru jap. walaupun ade bekal dari rumah pengantin...xlarat da nak makan nasi kenduri...hahha

9.45 malam : balik la...ape lagi.....antar ed balik n antar jaja balik pas2 aku pun balik...

10.15 malam : sampai umah...layan bola...seronok man u kene bantai 4-1 ngan liv...hahaha


No comments: