Wednesday, September 30, 2009

Lupe

alhamdulillah...syukur...aku masih lagi bernafas pagi ni...sesuatu yg patut di ucapkan setiap hari...setiap waktu....masih lagi aku diberi peluang untuk meneruskan hidup...untuk beribadah...yang aku sering lalai dan alpa.....

untuk bertaubat....atas dosa2 yang telah aku lakukan sebelom2 ini....kerana aku tau...hidup aku didunia ini sgt singkat....hanya dipinjamkan buat sementara...tetapi DIA yang lebih berhak menentukan hidup dan mati seseorg itu....


Lalai dan lupe...mmg jadi darah daging manusia...kita x bleh nak salahkan org lain..kalo org lain lupe ble berjanji dgn kita...sebb..dalam keadaan kita tidak sedar atau sedar sekalipon...kita seringkali lalai dan lupe terhadap tanggungjawab kite sebagai hamba-NYA...

contoh terdekat adalah diri aku sndiri...Maha Agung dan Maha Penyanyang Ilahi itu..walaupun seringkali hamba2 NYA lalai dan alpa hidup di dunia ini..tetapi ALLAH tidak pernah lupa pada hambaNYA...peluang sentiasa diberi..untuk bertaubat...


note : pagi yang indah...hujan renyai2..sarung baju hujan..trus pegi opis...

No comments: