Saturday, September 19, 2009

Perjalanan Pulang

fawwaz sedang bekerja sehari sblom malam raye..

pagi tadi baru smpi dr KL..perjalann yg sepatut nyer amek mase 3 jam..bleh jadi smmpi saploh jam..gerak dr rumah kol 1stgh pagi..lepak singgah opis jap...kol3 stgh baru gerak nak kuar dr KL..ingat jalan lengang xde kete..tp cm x caye..kete banyak lagi..siap jem lagi nak kuar KL lepas bulatan kampung pandan..aku da maki sekilo dua..rupa2 nyer polis mane bengap leh wat roblock..kalo ye pon nak tunjuk rajin..xyah la buat2 time nak raye..isk2...nak buat pon..g la dok tepi bg trafik lancar jer...

ble da lpas sg besi n masuk higway ke selatan..aku da start ngantuk..isk2..berbuka smlm makan bnyk...sbb tu kot ngantuk..aku drive rilek2 jer xde nak speed..jalan pon xbnyk kete...smpi aku boleh terlelap kejap time drive..seb baik jalan besar n straight jerk..cepat2 bukak tingkap amek angin luar...aku speed laju skit..xleh nak layan slow sgt..nnt aku tertido..skrg target aku hentian seremban..tujuan - TIDO

smpi hentian s'ban da lega skit..aku pun cari port nak tido..punye sedap la aku tido..sedar2 da 7.40.cepat2 basuh muke n gerak..sblom bukit putus..berhenti isik minyak...pas2..hurm...2 - 3 jem aku jumpe...1st of coz la bukit putus...2nd dr triang ke terachi..last kat gemas...paling bez skali..ble time raye nih..org2 N9 jual daging sepanjang jalan2...mama lak..ble aku da smpi gemas...baru kal..mintak beli daging..gemas tuh da sempadan johor..ade tu mmg ade jual..tp x bnyk..seb baik jumpe gak... smpi rumah..xde cter bnyk..angkut barang masuk bilik..jumpe abah n mama pas2 g smbg pengsan (tido)..

ayam golek..seekor rm 17..ayam golek madu beb

pas asar abah ajak g amek ayam golek..abah da book siap2..pas2 g kebun..nak amek rebung...aku pun follow jer...lgpun da lame x g kebun...balik smpi umah...teringin nak basuh kete wira..rase last aku basuh da dekat sebulan lepas..time awal puase..basuh2 smpi la waktu berbuka..makan plak x henti2..pas mgrib smbg makan...smpi skrg masih mengunyah kuih raye...

note : ngantuk gler beb pagi tadi..hampir2 naik kereta ambulan atau jenazaah kalo lame skit aku padam..

1 comment:

SuKeAtIAkuLa said...

ish ish panjang btol kan perjalanan ko huhuhu naseb baik sume selamat.