Tuesday, May 18, 2010

Aster Conference Asia 2010

tadi gua berpeluang join 1 conference yang di beri name Aster Conference Asia dekat Hotel Berjaya Times Square. Senior gua ajak pergi untuk show bende2 baru dekat gua. Masuk free sebab yang organize conference nih uncle n aunty senior gua tu dari company JCMEX.

tadi ktorg pergi pun dah lepas lunch walaupun majlis start dari pagi lagi. Main point nak pergi pun sebab nak tukar 1 aix phone yang rosak beli dari jcmex tapi terus dengar and ikut conference. Best jugak dapat kenal2 orang and tengok teknologi2 baru berkaitan dengan Telco.

Sebenarnya, conference nih lebih pada telco industy yang berkaitan dengan barang2 IT. Ape yang orang perkatakan tentang open source, asterisk atau Voip sume ade. Kire bertuah jugak la dapat pergi tengok and belajar sikit.

Antara company yang join dan sponser untuk conference ni macam digium, sangoma, polycom, openvox, intuit. Banyak lagi la company yang ade. Time pun ade gak sebagai salah satu telco yang support untuk event ni. Ade training asterisk tapi this year senior gua pergi sebab advance punyer and bayar die pon 1.5K USD untuk one week. Maybe gua pergi next year kalau company nak hantar.

note : sedap jugak kalo g conference hari2..makanan dekat hotel sedap2 walaupun minum petang jer..hehe

No comments: