Wednesday, December 08, 2010

Kemuncak Keletihan.

Dari minggu lepas sampai lah ke hari semalam hidup aku ibarat segan mati tak mahu..saya bekerja seperti neraka (translate dari bahasa omputih)...keseronokan perpindahan office bertukar menjadi mimpi ngeri..kami team engineering yang tak seberapa nak ade inilah bekerja siang dan malam mengerah keringat..dibantu oleh beberapa orang team operation yang baik hati.

Bayang kan (sambil merenung ke atas). kami mulakan kerja pemindahan sebaik start off air pukul 10 malam sehingga la ke tengahari keesokan nya.dan perlu memastikan tidak ada apa yang failure..tahi lembu (translate jugak) la..mmg ade certain bende akan failure tapi akhirnya dapat cover balik.Proses itu berulang2 sehingga tengahari jumaat.


Selamat Pengantin Baru Saed & Shazira

Hari paling menyiksa dan menggembirakan adalah hari jumaat..aku on leave hari jumaat sebab ade kenduri tapi still kerja sampai tengahari (nak kira on leave atau half-day leave)..dengan tak berapa cukup tidur aku bergerak ke Pontian..sampai dalam pukul 8..cepat jugak sampai..lepak rumah kenduri sampai kol 10 dah tak larat terpaksa keluar cari tempat berteduh dan berehat..



Murah jer McD Singapore 15 Sing Dollar dapat 2 set. (jangan bandingkan dgn duit Msia..Ko keje singapore gaji 2K sing Dollar dapat Mcd 15 Sing. Ko keje Msia gaji RM2K dapat ker 15 hengget..??)

Petang sabtu selepas selesai kenduri, menggerakkan diri bersama beberapa teman menuju ke Kota Singa..naik bas jer pon..Overnight pusing-pusing menggunakan saki baki tenaga yang dikumpulkan pada tapak kaki..kalau ikutkan hati..balik rumah tidur lagi sedap..ahad baru keluar dari singaporapora dan terus bergerak pulang ke KL..


Overnight di Kota Singa.

damn penat giler ingat isnin dapat kerja dengan rilek dan tenang..mana tahu dapat projek baik punye dari big bos..aku bekerja bersama senior aku dari pagi isnin sehingga tengahari selasa..mengantuk dan penat ibarat cipan tak tidur 1 minggu....

Hari ni..kerja rilek..santai2 edit gambar..update blog...besok pulak ambil off..seronok nya...!!!

note : jangan seronok sangat yer incik..banyak lagi yang tak setel kat opis....

No comments: