Tuesday, December 21, 2010

Pagi yang Hening, Dah Nak Subuh

3.30 am

Baru jejakkan kaki ke pintu rumah. Kerja agak banyak di pejabat. Opss, maaf. Bukan agak, tapi memang banyak gila. Biasa la, pindah bangunan pejabat. Kalo setakat pindah dokumen atau meja, tak la kisah sangat tapi bila melibatkan kompeni yang mempunyai bilik server atau yang sewaktu dengan nya, semua jadi rumit . Banyak persediaan atau planning2 mengarut yang di atur. Buat aku selalu mencarut dan memaki hamun tak tentu arah, tapi aku bukan mengamuk.

Ya, mengamuk. Sabtu lepas senior aku yang aku kenal jarang memaki hamun tiba2 mengamuk pada pak guard. Memang pak guard tu shilabi. Takde etika. Dah la tidur time kerja pastu nak marah orang. Kalo senior aku start buka kungfu. aku pun rasa macam nak join sekaki. Lame tak gaduh.

Hari ni atau lebih enak di kata, pagi ini, 2 orang colleagues atau Office mate atau dalam bahasa Melayu, kawan sepejabat aku puiak mengamuk sesama sendiri. Dah masing2 semua dah penat, bukan peanut. Kerja bagai nak gila pasti berlaku kesilapan. Aku ??? SENYUM bak kata Malique & Najwa. Teruskan kerja sambil gelak2 sebelum aku join mengamuk. Stress baiiiiiiiii.....!!!!

note : tak cukup tido pun boleh mengamuk jugak. Tido dulu.

2 comments:

ceklala said...

tido tu penting...bile xcukup tido badan penat otak pun stress...keje2 jugak...kesihatan lebih penting...jgn lupe seimbangkan antaranye :)

Unknown said...

ok..thanks untuk nasihat2 yang diberi. hehe