Wednesday, December 03, 2008

K.A.W.A.N.

Kawan??..malam ni sblm tido..kite bincangkan topik pasal kawan..eheh..ni sbb da xtau nk tulis ape dah..xde bende nk cter coz ari ni aku xkeje...tdo jer...berbalik pada cter pasal kawan...hehe...apa itu kawan..heheh...ade 1001 jenis kawan dalam dunia ni...lg2 dalam zaman skrg ni...smpi xtau nak tafsirkan cmne erti kawan tu...ye la...zaman it...kawan dalam friendster la..facebook la...tagged...padahal xpenah jumpe pun...hehe...tu bleh kire kategori kawan ker...bleh la skit kot coz ramai gak kawan2 aku dapat awek melalui internet...yang da kawin pun ade...kire cinta internet la..haha...tp ade baik dan ade buruknye...sndiri mau ingat la....

tu dalam dunia it....dalam alam maya...hehe...mcm mane lak dgn kawan2 disekeliling...kawan serumah...kawan sekerja...kawan2 same blaja...kawan2 lame...dalam banyak2 kawan tu plak...dipecahkan lg....ade macam2 jenis perangai kawan....xterkire...yang ok...yang x brape nk ok....yang bleh tolong time kite susah...yang hilang time kite susah...yang jenis depan baik tp blakang duk kutuk2...mengate...jenis tikam blakang nyer kawan...isk2...banyak lagi la kalo nak cter...biase la...kawan tu pun manusia...xbleh lari dari kesilapan...len la kalo berkawan dgn pokok ker...kerusi ker...hahaha...

aku ade ramai gak la kawan...yg baik ok la...yang rajin smyg...rajin g masjid...respek org len..ade gak yg xbrape nak baik...hisap dadah...mat rempit...curik moto...kaki pukul...men nombor ekor...kaki minum smpi mabuk2...kaki clubing...kaki perempuan...n macam2 jenis kaki la...tp ikut korg la...aku cume berkawan dgn sume org...dr situ la aku dapat blaja serba sedikit tentang kehidupan....mama penah pesan jgn kawan2 ngan org2 yg cm2...tp aku rase kawan2 jer xsalah...yang penting pandai jaga diri...jgn terpengaruh...itu jer...masyarakat mmg pandang xelok jer kat org2 mcm2 tp sebaliknyer kite xtau nape dieorg smpi leh jadi mcm tu...

penah gak ade org kate kat aku lebih kurang cmni..."nape ko kawan ngan die...die gunekan ko jer"...pas2 ade gak yg kate.."ko tau x die kutuk2 ko kat blkg ko..."...haha....aku cume gelak jer...ala...rilek la...aku xkesah pun...lantak la...nak gunekan aku...nak kutuk ngate aku ker...aku xde rugi ape2 pun...bg aku...korang sume adalah kawan2 aku..wpun kadang2 ade smpi satu masa aku terasa hati...tp...kawan tetap kawan....mama pun penah kate kat aku...kadang2 aku terlalu jaga n lebihkn kawan2 aku dr diri aku sndiri...haha...xde la...k la...tdo2...nnt xbgn lg cm pg td....mati aku...haha..

No comments: