Thursday, June 04, 2009

Gejala Bangsa Me'LAYU'


aku bukan nyer ape..jangan salahkan aku la ble berjalan2 time keje...da xde keje...xkan aku nak tido..xmanis dipandang masyarakat umum...nnt mesti dieorg tertanyer2...mamat ni datang keje nak tido je ker...lebih baik balik umah...inilah hasilnya ble aku keje di KLCC...memantau keadaan di KLCC sambil membersihkan mate tambah2 lagi cuti skolah skrg ni...melihat keadaan dunia skrg...remaja melepak..hisap rokok...dressing tahapehape...mungkin arus kemodenan merosak kan nilai2 tamdun manusia..cewah...bunyi macam poyor..wateva...

bukan ape..yang aku xpaham...nape remaje melayu jer yang kebanyakan nyer menjadi kutu rayau..bukan xde bangsa lain tapi bilangan nya terlalu sedikit...mungkinkah populasi melayu telah bertambah...x mungkin...kes buang bayi...kes rempit mati eksiden...mati lemas...kes penagih ke pusat serenti...sume terdiri dari bangsa aku sndiri...ini semua memupuskan bangsa melayu yang kita bangga2 kan di tanah melayu sndiri...kadang2 malu aku dengan kawan2 bangsa lain aku....

Tun Mahathir penah kate Melayu mudah lupe...nape bangsa lain xmudah lupe..adakah disebabkan bangsa melayu suka makan kepala ikan...alasan sume itu...adakah salah didikan...hmm...mungkin gak...suh g skolah...ponteng....nak salahkan cikgu ker..atau ibu bapa...atau juga masyarakt...mungkin kerajaan juga (jangan ban aku...aku x sokong mana - independence).....cube fikir akan datang...ape nak jadi...aku pun xtau..kite tgk jer la...kalo panjang umor..insyaAllah...Insaf2...(harap2 tidak berlaku pada sanak saudara dan family aku)

Gambar diatas merupakan gambar remaja perempuan yang masih sekolah smoking..aku bukan ape..demi x memalukan mak bapak dieorg...aku edit gambar nih...walaupun gambar ori melambak dalam internet


No comments: