Monday, August 11, 2014

Arsenal Juara Perisai Komuniti 2014

Tahniah kepada pasukan Arsenal dari London Utara yang menjuarai Community Shield (Perisai Komuniti) dengan mengalahkan pasukan dari Manchester City 3-0 amalm tadi
.
Barisan Pemain

Arsenal membariskan pemain baru mereka termasuk Alexis Sanchez dan Debuchy. Arsenal tidak menunggu lama apabila Cazorla menjaringkan gol pertama buat arsenal pada minit ke 21. Gole kedua diperolehi hasil jaringan Ramsey pada minit 42. Setelah mendahului selesa 2-0 pada separuh masa pertama, pemain gantian Giroud menambah 1 lagi gol buat arsenal pada minit ke 60. 

Statistik Perlawanan

Statistik perlawanan menunjukkan Man City menguasai perlwanan dari segi pessesion, shot dan corner. Tetap Man City cuma mampu membawa pulang telur walaupun memberi alasan tanpa pemain utama seperti Kompany dan Aguero. Alaa..Ozil pun tak main jugak. Khedira dengan Messi pun tak masuk lagi..haha

Ok layan gambar dulu.


Gol pertama Cazorla

Gol kedua Ramsey

Gol ketiga Giroud

Selain itu, Arsene Wenger telah menamakan Arteta secara rasmi sebagai ketua pasukan Arsenal bagi menggantikan Vermaleenn yang akan meninggalkan Arsenal untuk bermain di La Liga untuk Barcelona. Mungkin balik Premier League join Chelsea macam Fabregas.

 Tahniah pasukan Arsenal dan penyokong

note : dah ada 1 piala tapi Arsenal dari dulu memang macam tu, memula laju jer, tang corner last kena titik. Musim baru ni mungkin lain sikit kot sebab Wenger dah berani berbelanja mewah.



No comments: