Wednesday, February 25, 2015

Lonely


Pagi tadi, berangkatlah isteri dan anak-anak bersama bapa mertua dan adik ipar pulang ke kampung. Isteri akan berpantang di kampungnya di Kelantan. Berat juga hati nak berpisah lagi-lagi dengan fayyad. Setiap kali balik kerja mesti main dengan dia. Tapi nak buat macam mana. 

Masa nak masuk kereta tu, berkali-kali fayyad panggil papa suruh masuk sama dalam kereta. Lagi la hati jadi tersentuh dan air mata bergenang. Cepat-cepat suruh adik ipar jalan cepat. Kantoi pulak nangis. Lepas dieorang jalan, aku pun masuk kereta dan pergi kerja, terus menitis air mata. Selamat takde orang nampak. hehe

Sejak adik isha masuk wad minggu lepas, hubungan aku dengan fayyad sangat-sangat akrab dan kamcing macam bestfriend. Mana saja aku pergi dia ikut. Nak mandi suruh aku. Nak susu pun suruh aku buat tak bagi mummy buat. Ajak main itu ini. Kadang-kadang manja minta aku dukung. Mungkin dia faham mummy sakit dan ada adik lagi untuk dijaga jadi taknak la susahkan mummy pula.

note : rindu kamu semua

No comments: